Jdi na obsah Jdi na menu
 


 CHARAKTERISTIKA ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVACÍHO PROGRAMU


Naše mateřská škola pracuje podle školního vzdělávacího programu, který nese název

„Cesta za duhou“

Duha na konci cesty znamená uzavřený okruh všech vědomostí, návyků a znalostí, potřebných k vytvoření kompetencí, které dítěti umožní jeho úspěšný vstup do další etapy dětství – zahájení povinné školní docházky.
     Tyto vědomosti, zkušenosti a znalosti jsou ovšem dětem předkládány takovým způsobem, aby si na ně děti přišly samy. Uplatňujeme zejména metodu situačního učení, kdy využíváme přirozené zvědavosti dětí a jejich touhou objevovat a zkoušet stále nové věci. Paní učitelky navodí potřebnou situaci a potom už jenom citlivě navádí děti k těm správným cestičkám, kterými dojdou k vytčenému cíli. Pokud se dítě napoprvé zmýlí, není hned usměrňováno správným směrem, protože z vlastních chyb se nejlépe učí a dítě si potom lépe pamatuje správnou cestu k úspěchu. Preferujeme myšlenku, že i špatný pokus je vlastně zdravý a užitečný. Samozřejmě, že v rámci vzdělávání jsou uplatňovány i ostatní neméně důležité formy a metody vzdělávání, ať se jedná o prožitkové učení, spontánní sociální učení, kdy jsou všechny zaměstnankyně mateřské školy dětem příkladem. Všechny formy vzdělávání se snažíme využívat vyváženě, navzájem je propojujeme  a jejich prostřednictvím chceme vytvořit u dětí klíčové návyky.

Cílem celého kolektivu mateřské školy je vytvořit dětem pohodové prostředí, zázemí, kde se budou děti cítit bezpečně, sebevědomě, prostor k seberealizaci, k jejich individuálnímu rozvoji a k všestrannému rozvoji jejich jedinečné osobnosti. 
 

Podmínky vzdělávání

 

 

 

 

 pokračování

 
 

Poslední fotografie




Archiv

Kalendář
<< prosinec >>
<< 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

Statistiky

Online: 4
Celkem: 57344
Měsíc: 2973
Den: 99